Nem mindig jár fizetés a szabadság alatt

Nem mindig jár fizetés a szabadság alatt

A munkahelyek többségén szeretik előre tudni, hogy az alkalmazottak az adott naptári év során mikor és mennyi időre mennek szabadságra. Egy előrelátó munkavállaló saját érdeke is azt diktálja, hogy készítsen egy szabadság tervet, amely pontosan tartalmazza az éves pihenőnapokat. Az egyenletes terhelés érdekében hasznos kiegyensúlyozottan beosztani a kijáró alap és pótszabadnapokat. Akadnak azonban az életben olyan speciális helyzetek, amelyek felülírják a terveket.

Családi vagy egyéb személyes okból kifolyólag van lehetőség extra szabadságot kérni. Ilyekor ez a törvény adta fizetett szabadságon felül, fizetés nélküli szabadság formájában megoldható. Ilyen esetben a munkavállaló az adott időszak kezdetét minimum 15 nappal megelőzően, a visszatérés időpontját pedig 30 nappal előtte köteles a munkaadójának jelezni.

Fontos tudni, hogy a munkaadó nem köteles elfogadni a kérést, illetve erre az időtartamra nem jár biztosítási jogviszony. Ilyenkor ezt magán úton kell rendezni.