Menedzsment készségek, ismeretek fejlesztése a 21. században

Menedzsment készségek, ismeretek fejlesztése a 21. században

Vezetőként az utóbbi években számos új kihívással találkoztam, amik nem képezték a korábbi képzésem anyagát, így a tapasztalat és a gyakorlat rögös útján kellett végigjárnom, hogy megoldjam ezeket. Pár gondolatot szedtem össze, hogy milyen fontos új ismeretek és készségek hasznosan a mai kor vezetőjének.

Alkalmazkodóképesség: korábban nem látott új problémák hatékony kezelésére előnyös, ha jó az alkalmazkodóképességünk. Könnyen feltaláljuk magunkat, és a megoldási lehetőségeket kutatjuk fel, nem a nehézségekre fókuszálunk.

Befogadás: a nehéz helyzetek sokféle kreatív megoldást szülhetnek, így előny, ha befogadóan tudunk viselkedni az átlagtól eltérő munkatársakkal, esetleg nehéz helyzetben lévőkkel. Sokat hozzátesz a céges kultúrához és munkakedvhez, ha azt látják a kollégák, hogy elfogadjuk és segítjük egymást. Toborzás: Ha nincs a cégünknek saját HR osztálya, akkor kénytelenek vagyunk saját kézbe venni a tevékenységet. Ehhez ismernünk kell a külső toborzási módszereket, illetve az online toborzás módjait.