Hogyan teljesíthet gyermekünk kiválóan az iskolapadban?

Hogyan teljesíthet gyermekünk kiválóan az iskolapadban?

A mai teljesítmény és eredmény orientált világban gyakran esik szó a diákok eredményességéről, az iskolai teljesítmény növeléséről, hiszen minden szülő szeretne sikeres gyermeket, akik megállják a helyüket az iskolában. Ez a kérdés azért is lényeges, mert a tapasztalatok szerint a sikertelen iskolai megküzdés általában a munka világában is folytatódik. A sikertelenség két alapvető okra vezethető vissza, mégpedig az iskolai túlterheltségre és a globális motivációs válságra. Hiszen az eredményesség egyik feltétele a megfelelően magas szintű motiváció, amely – amint azt az előadásból megtudhatjuk – a mai diákok közül kevesekben van meg.

Ezeket a kérdéseket boncolgatja a XX. Országos Közoktatási Szakértői Konferencián Zsuffa Ákos előadása az iskolai eredményességről, a lemorzsolódás csökkentéséről. Az előadáson elhangzott, hogy egy módszertani innováció elterjesztésével javítható az eredményesség, és csökkenthető a lemorzsolódás. A módszertani innovációról szóló tapasztalatokat, gyakorlati eredményeket osztotta meg a hallgatósággal a szakértő, aki egyébként a Felnőttképzők Szövetségének elnöke.